Presentatie: 3D-printing brandstof voor innovatie in marketing

Gepubliceerd op het PIM blog, geschreven door Stefan Harzevoort

Op 25 februari 2014 organiseerde het Platform Innovatieve Marketing een speedsessie waarbij nieuwe marketing tools centraal stonden. Naast Google Glass, iBeacons, remarketing en real time bidding, passeerde ook 3D-printing de revue tijdens het event. Nanning de Jong, oprichter van 3Dwergen, helpt marketeers van idee tot realisatie en is gevangen door de creatieviteit die verborgen zit in 3D-printing.

PIM-Logo

We vroegen hem wat de kracht is van 3D-printing voor marketeers:

“Door het volwassen worden van 3D printtechnologie is nieuwe creativiteit voor marketingcampagnes ontstaan. Wat zijn nu die dingen die drie jaar geleden nog niet konden, maar nu wel? Een moderne marketeer hoeft zich niet meer te beperken tot media en online marketing, maar kan ook weer tastbare zaken inzetten en daarmee nieuwe interacties aangaan met zijn/haar klanten”.

Wat kunnen we verwachten van jouw presentatie tijdens de speedsessie?

“In mijn presentatie laat ik nieuwe mogelijkheden zien aan de hand van voorbeelden van Coca-cola en Walt Disney. En een aantal 3D geprinte marketingcampagnes waarmee Nederlandse partijen veel ‘free publicity’ hebben gehaald. Natuurlijk kun je na afloop ook verschillende voorbeelden en 3D printmaterialen voelen”.
 

De presentatie: 3D printen als marketinginstrument

De overige presentaties tijdens de PIM sessie zijn hier te vinden onder “25-02-2014 Speedsessie nieuwe marketing technologieën”.